Onderweg - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van hedwig verkuil - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van hedwig verkuil - WaarBenJij.nu

Onderweg

Blijf op de hoogte en volg hedwig

08 November 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gelukkig zijn er mensen in de groep aan wie ik kan vragen en ik kreeg het advies om via Google op deze site te gaan, en zo ja het lijkt te lukken.
Het is nu zaterdag, 22.18 uur, en ik ben met 5 andere mensen uit eten geweest, waaronder 2 lange mannen. We hebben veel bekijks onderweg, ook als we aan het fietsen zijn. We zijn groot en lomp on vergelijking met de mensen van hier. Zij zijn klein en tenger. Bij sommige eet/drinkgelegenheden hebben ze een tussenmaat plastic stoelen, zij passen er in maar voor 2 lange mannen lukt dat niet echt. Het eten bestellen kostte wat moeite, op een gegeven moment stonden er 4 mensen de tafel, maar zij spreken nauwelijks Engels en wij geen Vietnamees! Maar we hebben heerlijk gegeten, er zat voor elk wat wils bij. Ik eet vegetarisch, gelukkig, want na een bezoek aan een markt is de lust tot vlees me hier echt wel vergaan. Ergens onderweg zagen we een dode gevilde hond hangen! Maar sommigen van de groep deert het niet, zij hadden rat gegeten vanavond, gadver. Het smaakte zo als kip.
Vandaag 48 km gefietst, met onderweg de nodige kijkjes, oa op rijstvelden, die werden voorbereid en waar morgen rijst gestrooid wordt, een steenfabriek, een kikkerfarm en we hebben een boottocht gemaakt door een stuk dicht begroeid bos waar de vietcong ondergrondse tunnels hadden gemaakt tijden de oorlog met de Amerikanen.
Ik geniet enorm en vermaak me prima. Ik stuur nog wat foto's mee, maar niet doe van die hond.

  • 08 November 2014 - 16:56

    Luuk:

    Ik zag je whatsapp binnenkomen en dacht dat het niet lukte met deze site. Toch een bericht en ook foto's gezien. Al doende leert men hé?
    Zoals je weet ben ik nogal kieskeurig met eten. Ik zou het niet overleven in Aziatische landen ben ik bang. Óf erg afvallen.... Leuk dat je wat aansluiting vind in de groep.
    Er is pas ( of alweer) een week voor bij.Vlat dus nog veel te beleven daar.
    groeten Luuk

  • 08 November 2014 - 20:09

    Saskia:

    mooie foto's!
    Daaaag, Sas x

  • 08 November 2014 - 22:24

    Don:

    wat mooi allemaal, nou ja bijna alles. mooie foto's van mensen en landschappen. Wat is het daar mooi, je bent een bikkel. Geniet ze . Don.

  • 09 November 2014 - 13:57

    Mrga:

    Super, wat een mooi en afwisselend land en zo'n totaal andere cultuur. Je kijkt je ogen uit, toch! En fijn dat je aansluiting hebt, zo loopt het gelukkig toch wel vaak en het maakt je vakantie nog mooier en gezelliger.
    Gatver, dat verhaal van die hond. Zeg maar tegen de mensen die wel hond eten dat ze de honden net boven de grond in de zon ophangen en afranselen (komt het vlees ten goede), mogelijk dat ze dan stoppen, jasses. En kijk even weg bij de kikkerfarm, dat is ook akelig. Ze gaan echt anders met dieren om, helaas.
    Zou je je whatsapp. groepsfoto nog apart kunnen sturen, ik krijg hem nl. niet open en volgens mij is dat weer een super portretfoto.
    Super veel genieten en flink die trappers raken! Liefs, Marga


  • 09 November 2014 - 20:52

    Carla:

    Lieve Hedwig, wat ze de mensen daar prachtige felle kleuren aan, mooie foto's van volwassene en kind!!
    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Een stoer wijf ben je wel, maar dat wisten we al:)
    Was fijn je even te horen...dikke kus Carla

  • 09 November 2014 - 20:53

    Carla:

    Ik bedoel, wat hebben de mensen daar....haha

  • 11 November 2014 - 16:34

    Olga:

    Kwam ik thuis van een weekendje met de fotoclub, vind ik je bericht op mijn voicemail, verrassing!!!
    Alsof je vanaf dichtbij belde! Wat heerlijk dat je het naar je zin hebt en erg geniet! Nog bijna een week in het vooruitzicht! Heb je al bijzondere dieren gezien en moeten vangen? Die vieze vleesfoto's doen mij hier zelfs griezelen! Nog een hele fijne week! Lieve groetjes, Olga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Pnom Pen

14 November 2014

Cambodja

08 November 2014

Onderweg

05 November 2014

Rare zin

05 November 2014

Regen
hedwig

mag iedereen zelf bedenken

Actief sinds 28 Okt. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 2610

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: